Posted by: ibnusulaiman | 22 October, 2007

Cadangan Nak Wat Aper Yer

Hari ni tanggal 23 Ramadhan 1428 ,,,,pejam celik..pejam celik dah hampir penghujung bulan barakah tapi bila muhsabah balik diri aku…Ntah la..Banyak betul perkara yang baik tidak aku rebut.Example bersedekah ..sedangkan Rasulullah telah bersabda bahawa sedekah yang paling afdal ialah di bulan Ramadhan. Bila tgk keadaan ini di kalangan masyarakat setempat (Kg Kerinchi …area umah sewa aku da)..ramai jugak insan2 yang bergelar manusia tapi kedekut untuk menyumbang sedekah.Ala bukan aku nk kata apa la..Nak kata kawin ..ramai gak aku tgk anak2 dara..bujang2 (aku pun bujang).. Tapi bila makanan buka pose ..macam nak membalas dendam seharian pose..

Ini bukan sunnah yang di ajarkan Rasulullah . Sepatutnya bulan pose, lauk or makanan tu dikurangkan sikit kerana salah satu objektif pose..untuk sama2 merasai keperitan golongan fakir , miskin or insan yg kurang bernasib baik .. tapi setakat manakah kita telah mencapai objektif tuh?? (aku rase capai 10% je kut..adehhh)..

Moga kita dapat muhasabah diri kita untuk Ramadhan akan datang…Insyallah…

# Artikel ni ditaip lambat…PAUSE kat tgh2 jalan…sebab mengelabah nak balik raya..


Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: