Posted by: ibnusulaiman | 14 December, 2007

UM Info 2008 -v3.0

UM info sekarang memasuki fasa programming ..dimana aku ditugaskan dan diamanahkan oleh Sr Mokhtar Azizi Mohd Din selaku projek leader. Pada mulanya agak sukar untuk aku membuat analisa ttg pembangunan perisian tersebut. Ini kerana aku tak mempunyai pengalaman langsung tentang Geography Information Syst.

UM Info 2008 -v3.0

Selepas membuat analisa ttg keperluan perisian, aku mengambil keputusan untuk membangunkan system dengan menggunakan Visual Basic (versi 6) yang disokong dengan perisian Map Info Professional serta pangkalan database Microsoft Access.

Pada jangkaan aku kemungkinan besar projek ini mengambil masa 3-4 bulan kerana ia melibatkan operasi pergabungan 3 sistem sedia iatu GIS Land (pengurusan tanah), GIS Building(pengurusan bangunan) dan GIS Water(pengurusan bekalan air).

Itu sahaja penerangan serba ringkas ttg pembangunan perisian GIS UM Info . Doa sahabat2 amat saya perlukan sebagai tanda sokongan n ukhuwah .

 


Leave a Reply

Categories

